Segons les dades de la DGT de l'any 2020, aproximadament un de cada tres conductors involucrats en accidents en rotondes van cometre infraccions, principalment relacionades amb l'incompliment de la prioritat, l'excés de velocitat i la manca de distància de seguretat.
El no respectar la prioritat és la infracció més comuna a les rotondes, representant una de cada cinc casos. Com es menciona al primer capítol d'aquesta sèrie, la norma principal estableix que els vehicles que circulen dins de la rotonda tenen prioritat sobre aquells que intenten ingressar, llevat que una senyal de trànsit o un agent indiquin el contrari.
Incomplir aquesta norma pot ocasionar situacions perilloses, com ara frenades brusques, alcances i col·lisions entre vehicles. A més, realitzar la sortida de la rotonda des d'un carril interior, creuant-se davant d'altres vehicles, també pot tenir greus conseqüències.
L'Àrea de Formació de Conductors de la DGT adverteix que aquesta és possiblement la maniobra més perillosa que un conductor pot realitzar en una rotonda. És il·legal i, si es combina amb l'excés de velocitat i una col·lisió en angle, podria comprometre l'estabilitat del vehicle i provocar fins i tot el seu bolcament. Aquesta infracció podria considerar-se un delicte, sancionat amb pena de presó si es determina que la conducció temerària va posar en perill la vida d'una o diverses persones.